سیمان

مقاله , نرم افزار , نقشه , راه حل و ....

سیمان

مقاله , نرم افزار , نقشه , راه حل و ....

انواع سنگ شکن

سنگ شکنها، عملیات خرد کردن مواد اولیه از ابعاد اولیه خارج شده از معدن تا به دست آوردن ابعاد مناسب برای ورود به آسیاهای مواد خام را انجام میدهند:
انواع سنگ شکن:
الف:سنگ شکن های متحرک(MOBILE CRUSHER)
ب:سنگ شکن های ثابت(STATIONARY CRUSHER)
انواع سنگ شکن های مورد استفاده در سیمان عبارت اند از:
سنگ شکن فکی ، مخروطی ، ضربه ای ، چکشی و استوانه ای که نوع کاربرد هریک بستگی به جنس مواد دارد.سنگ شکن های ثابت در ابتدای خط تولید قرار دارد. مواد اولیه به وسیله کامیون در داخل قیف این سنگ شکن ها تخلیه می شوند و بعد از خرد شدن به وسیله نوار نقاله راهی سالن ذخیره می شوند.






انواع سنگ شکن ثابت :

1.       سنگ شکن فکی Jaw Crusher
2.       سنگ شکن چرخشی Gyratory Crusher
3.       سنگ شکن مخروطی Cone Crusher
4.       سنگ شکن چکشی hammer crusher
5.       سنگ شکن فشاریImpact Crusher
6.       سنگ شکن غلطکیRoll Crusher


سنگشکن فکی Jaw Crusher

سنگشکن فکی از یک فک ثابت و یک فک متحرک تشکیل شده است. حرکت فک متحرک از طریق یک شافت خارج از مرکز که توسط تسمه و پولی به موتور متصل است تامین میشود. با حرکت فک مواد تحت تاثیر نیروی فشاری ( و گاه ضربهای یا برشی) قرار میگیرند و خرد میشوند. فاصله بین دو فک در قسمت فوقانی را دهانه و فاصله بین دو فک در قسمت تحتانی دستگاه را گلوگاه مینامند.






سنگ شکن چرخشی  Gyratory Crusher

سنگشکن چرخشی معمولا از دو مخروط ناقص تشکیل شده است که مخروط خارجی بدنه ثابت و مخروط میانی هسته مرکزی این سنگشکن را تشکیل میدهند و در اصل در هر حالت مشابه سنگشکن فکی عمل میکند. هسته مرکزی حرکت چرخشی دارد و در هر لحظه در یک طرف بین هسته مرکزی و بدنه عمل خردایش انجام میگیرد و در همان لحظه و در طرف دیگر بین هسته و بدنه فاصله قابل توجهی وجود دارد و مواد به تدریج وارد این قسمت میشوند.




سنگ شکن مخروطی  Cone Crusher

از جمله انواع سنگشکنهای چرخشی است ولی از جهاتی با آن متفاوت است، که از جمله میتوان به سرعت بیشتر و افزایش بسیار زیاد زاویه هسته مخروطی و به موازات آن انحنا داخلی بدنه اشاره کرد.






سنگ شکن غلطکیRoll Crusher 

به وسیله یک یا چند استوانه سنگین با سطح صاف یا آجدار صورت میگیرد. حرکت استوانههای روبرو در خلاف جهت یکدیگر و سرعت چرخشی آنها مساوی و یا نزدیک به هم است. فاصله بین دو استوانهها قابل تنظیم است. اساس کار این سنگشکنها بر مبنای اصطکاک بین سنگ و استوانهها استوار است. با توجه بهاین که این سنگشکنها از نظر تعداد غلطک متنوعند.







سنگشکن ضربهایImpact Crusher 

سنگشکن ضربهای از یک روتور که دارای تعدادی پره است و با سرعت زیاد دوران میکند، تشکیل شده است. نقش پرهها پرتاب قطعات بار ورودی به طرف جدار داخلی سنگشکن است. بر روی جدار داخلی دستگاه نیز تعدادی سپر که از جنس فولاد منگنزدار میباشد نصب شده است. این سپرها نقش مانع را ایفا میکند و قطعات بار ورودی در اثر برخورد با آنها خرد میشوند






سنگ شکن چکشی hammer crusher

پروسۀ خرد ایش در یک سنگ شکن چکشی به سبب چرخش و دوران چکشهای ما بین روتور و کوبیدن بر روی سندان انجام می شود.







نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس حبیب زاده 1392,01,31 ساعت 12:37

با استفاده از تصاویر توضیح خیلی واضح تر بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد